5 Ekim 2015 Pazartesi

Farkında olduğum 75 özelliğim

Aslında bu yazıyı kendime yazmıştım. Sanırım burada birinin beni tanıması için gerekli olan her şey var. Belki umurunuzda değil bunları bilmek. Yine de ben kendim için ölümsüzleştirip buraya da yazayım.


1-      Ellerim ve ayaklarım çok terler ve bu yüzden sınav kağıtlarını hep ıslak veririm. Sahnede ise hem terli hem soğuk olur.

2-      Aşırı unutkanım. Sevgilimin bile adını bir an unutabilirim. Bu yüzden romantik biri olamayabiliyorum.

3-      İnsanların seslerini hemen unuturum. Hatta yanımdan gittikleri an. Buna annemin sesi bile dahil.

4-      Fazla umutluyum, çekim yasasına inanıp kendimi rahatlatmaya çalışırım. Umutlarım boşa çıktığında bile ardından güzel bir şey geleceğini düşünürüm.

5-      Bir şeyler hakkında (siyaset, din vs) pek bilgim yoksa bile araştırmak istemem. Kafamda kurduğum dünyamı bozacağına inanırım.

6-      İstediğim şeyler hemen olsun isterim. Sabırlı değilim ve sabrım zorlandığında hep içim sıkılır.

7-      Evde olmasından mutlu olduğum biri varsa, uykumu alamamışsam bile gülümseyerek uyanırım.

8-      Regl olduğumda huysuzlaşmam, sabahtan ağrı kesicimi içer tüm günü ağrısız geçiririm.

9-      Ailemde müzikle ilgilenen biri yok. Benden sonra ilgilenen oldu ama ben ilgilenirken pek önemsenmemiştim. İnatçılığım sayesinde istediğim şeyleri yapabildim.

10-   Geleceğimle ilgili birilerinin tavsiyesini dinlemeyi sevmem. İnadına kendi bildiğimi okurum. Hata yaparsam da kendi kararımdan dolayı olsun isterim. Çünkü ileride o tavsiyeyi verene bir şey diyemeyeceğim. Ama kendimi istediğim kadar suçlayabilirim.

11-   İnsan içine çıkmadan önce aşırı süslenirim. Özgüvensizim. Biri beni süzüyorsa hatta gülümsüyorsa bile kesinlikle içinden dalga geçtiği için yapıyordur. Bu yüzden dışarıda da ellerim terlemeye devam eder, kalp atışlarım düzensizleşir. (Bunlar yalnız dışarı çıktığımda olur.)

12-   Evde günlerce duramam. Gezmeyi severim ama yanımda kesinlikle güvenip eğlendiğim biri olmalı. En rahat annemle gezebiliyorum. (Yine de eve geldiğimde “oh be” derim)

13-   Eskiden beri olan, bu ara azalarak yok olmaya başladığını fark ettiğim  iğrenç bir huyum var. Bir şey istiyorsam onu aldırmak için çok uğraşırım. Her şeyi de isterim. Alınmadığında küçük bir çocuk gibi üzülürüm ve aldırma konusunda çok ısrarcıyımdır.

14-   Israrcılık konusunda kalayım. Evet ısrarcıyım. Mesela biriyle bir şey izlemek istersem, o istemezse gıcık olurum içten içe. Büyük ihtimal herkeste böyledir de yazayım dedim. Gitmesini istemiyorsam vazgeçirmek için her şeyi yaparım.

15-   Sevgililerimle kendim olamam. Hemen susarım. Israrcı olmam. Hep sabırlıyımdır. Sinirliysem bile onunlayken gülerim. O yüzümü görüp soğumasından korkarım. 

16-   Birinden soğuduğumda bu aniden olur ve her şeyi bitirebilecek bir güce sahiptir. Bu sadece sevgililik için değil arkadaşlık için de geçerlidir. Sonra o kişinin yüzünü bile görmek istemem. Görürsem de içim sıkılır ve ağlayasım gelir. Asıl soğuma sorunu bendeymiş meğer ondan korkuyormuşum :)

17-   Türk sanat müziği dinlemeyi ve söylemeyi çok severim.

18-   Zevk almadığım filmden, operadan, tiyatrodan ara verildiğinde çıkarım. Parayı değil zamanımı önemserim. Not: Ara verilmiyorsa sonuna kadar dururum. Emeklerine kesinlikle saygısızlık etmem.

19-   Sürekli güler yüzlü olarak görülürüm. Hep espriler yaparım. İçimde olup biteni kimse bilmez.

20-   Derdim varsa direkt anlatırım. Kim olduğunu önemsemediğim bile olur. Yine de yaşadıklarımı dümdüz anlatırım. Bana nasıl yansıdığını tam olarak anlatamam, bilemezler, ben de bilmem. Sonradan patlak verir.

21-   Anlamsızca ağladığım olur. Deştikçe çözebilirim ama ağlamanın beni rahatlattığını bildiğim için deşmem, ağlarım, geçer.

22-   Çabuk unuturum. Bir şeyi unutmam için başka bir şey lazımdır. O başka bir şeyi bulursam diğer şeyi kolayca unutabilirim. Çünkü beni üzen ya da sıkan bir şeyin yok olması çok büyük bir eksiklik değildir.

23-   Hep evcil hayvan istemiştim. Balık denemem oldu ama sevemediğim okşayamadığım için pek zevk almazdım. Bu sene bir kedim oldu (Felix) ve insanı anne gibi hissettiren bir şey olduğunu fark ettim. Kızdırıyor, acıkıyor ve kendini sevdirdiğinde tüm stresimi alıyordu.

24-   O kadar alınganım ki insanlar benimle dalga geçmesin diye kendimle dalga geçerim. Dünyanın en gereksiz kişisi bana gelip laf soksa eve gidip ağlayabilirim.

25-   Dışarıda yalnız yürürken çoğu insandan korkarım. Herkese yol veririm ve hızlı yürürüm.

26-   Kendini övenlerden nefret ederim. Hatta bunu ima ettiklerinde bile..

27-   Oyun hamuruyla oynamayı hala seviyorum.

28-   Küpelere karşı bir ilgim var. Alıp takmadığım bir sürü küpem bile olabilir.

29-   Her renk ojeyi alıp denerim, yine de sadece bordo, siyah ve rakı beyazı gibi renkler dışında yakışan olmaz. Diğerleri sümük gibi olup kuruyup çöpe gider.

30-   Makyaj yapmayı çok seviyorum. Bunu profesyonelleştirmeyi çok isterdim ama elimin sürekli terlemesinden dolayı uzak durdum.

31-   Safım. İnsanlar yalan söylediklerinde bunu yapabileceği ihtimali bile aklıma gelmez ve inanırım.

32-   Şaka sevmem! Herkesin gülüp eğlendiği bir şakada bile şaka yapanın yüzüne bakmayabilirim.

33-   Yazı yazmayı çok severim ama bu işlem hep ellerimi ağrıtır. Bir de genelde çok net yapılan yazım hatalarından nefret ederim. Sevdiğim insanlarınki daha çok batar. Öylesine yapılmış hatalar anlaşılır onları saymıyorum ben de yapıyorum :)

34-   Spor yapmadığım zamanlarda vücudumun her yeri ağrır. Bunu söylerken abarttığımı düşünüyordum ama gerçekten ağrıdığını fark ettim. Abartmıyorum.

35-   Matematiği çok severim ama şu an mat1 diye geçen matematiği. Bir de kısıtlı zaman istemem. Yapamadığımı geçmeyi sevmem.

36-   Beni en iyi anlatan şarkının “Barış Diri - Yine Gönlüm Karardı” olduğunu bugün fark ettim. TIK

37-   Telefon bağımlısı olduğumu fark ettiğimde uzak durmaya çalışır, birkaç dk sonra yine elimde olduğunu fark ederim.

38-   Friends dizisindeki arkadaşlığa hep özenir yine de o ortamı oluşturamam. Oluştursam da güvenemediğim insanlar vardır içlerinde. Olmuyor işte.
.
39-   Aslında çok sinirli ve suratsızımdır. Bunu sadece ailem bilir. Kızdığımı gördüğünü sanan insanlar büyük ihtimal yalnızda yüzde 20'sini görmüştür.

40-   Ergenliğimde Harry Potter’a aşıktım. Odamda kocaman bir posteri vardı. Hemi de şu poster : TIK

41-   24 yaşıma kadar biradan nefret ettim. Öğrenci olduğum ve herkes içtiği için sırf ucuz diye kendimi alıştırdım. Artık seviyorum.

42-   Bir elinizde nutella diğer elinizde börek tutarsanız böreği alırım. Her zaman tuzlu ya da hamurlu olanı seçerim.

43-   Sevdiğim insanlar için kendimi değiştirebilirim, sonradan pişman olurum.

44-   Vejetaryen ve Vegan insanlara hak versem de et yemeğe bayılırım. Sanırım küçüklüğümden beri hep köfteye vs alıştırıldığım için.. Köfte ve makarna bizim ödülümüzdü hep.

45-   Eski pop şarkıları çok severim.

46-   Güzel anların bitmemesi için uyumamaya çalışır, bunu yaparken de ölebilirim. İnsanlar beni zorla uyuturlar.

47-   Beni bir trenin ezdiğini, merdivenden düştüğümü ayrıntılı ve net bir şekilde görmüşlüğüm vardır (uyanıkken).

48-   Yalnız yaşamaya özenip, bunu yaşadığımda annemi babamı ve ablamı özledim. O kadar da matah bir şey olmadığını fark ettim. Tek güzel yanı istediğim zaman hunharca ağlayabilmek sanırım.

49-   O kadar heyecanlı biriyim ki heyecandan performansımı mahvedebilirim.

50-   İnsanlara şarkı söyleyemem. Rol yaparken daha rahat söylerim. Anneme bile şarkı söylerken gözümü kapadığım olur ve hemen bitmesini isterim.

51-   Birinde hata arayan, sürekli sorun çıkaran insanlardan nefret ederim. Bu koyun olun demek değildir.

52-   Espri yaptığını sanırken saygısını kaybeden insanlardan da nefret ederim.

53-   Siyah giymeye bayılırım. Hem zayıf hem zarif gösterdiğine inanırım.

54-   Kötü kokmamak için elimden geleni yaparım, buna dikkat etmeyen insanları anlamam.

55-   Lüks yaşama hep özenirim, bunu elde edeceğime hep inanırım. O gün geldiğinde onun da önemsiz olduğunu fark edeceğimi bilirim.

56-   Yaptığım harcamalar genelde teknolojik şeylere ya da makyaj malzemesinedir.

57-   Emir almayı sevmem. Buna annem babam bile dikkat ederler.

58-   Sert ve net bir insan olduğum halde başka insanlara karşı gelemediğimden edö ödö diye kekeler ve cümle kuramam.

59-   Öğretmenlerime hep saygılı olurum. Yaşı ya da davranışları önemli değildir benim için.

60-   Odaklanma problemim var.
Fark ettiklerim:
* Bir şey okurken harflere tek tek odaklandığım için konuya odaklanamadığım oluyor. Mesela a harflerini sayıyor olabiliyorum. Boş okuyabiliyorum. Bu yüzden bir yerde online olup, gördüğüm şeye 10 dk sonra cevap verdiğim oluyor.
* Araba sürmeyi denemeye bile korkuyorum. Çünkü kaldırımın kenarındaki bir şeye kilitlenip kaza yapma ihtimalim yüzde 95. Annem “Sağdan araba geliyor mu?” dediğinde geç cevap verebiliyorum. Ya da gelmediğini söylediğim an önümüzden araba geçebiliyor. Bu konuda bana güven olmaz.
* Bir dizi ya da film izlerken bazı kısımlarında başka şeyler düşünüp asıl kısmı kaçırabilirim. 

61-   Hazır cevap biri değilim. Bunu gerektiren durumlardan da nefret ederim.

62-   Yalan söyleyemem. Hem de hiç. Bunun yerine hiç söylememek daha kolay gelir. Soru gelirse geçiştiremem ve doğruyu söylerim. Profesyonel ya da çakal değilim.

63-   Bazen çok derin düşünebilip, çok güzel cümleler kurabilirken, bazen çok düz olabilirim.

64-   Mecazi konuşmaları sevmem. Direkt anlatılarak daha rahat iletişim kurulduğunu düşünürüm.

65-   Doğal taşlara, bitkilerin gücüne vs inanırım.

66-   Sürekli fal baktırırım. Bunu anlamadıklarında aslında iyi şeyler duyup moralimin düzelmesini istediğimi söylemem. Kötü şeyler duyduğumda ise fal birden inanılmayacak bir şey haline gelir.

67-   Azar işitmeyi sevmem. Güçlü durmam gereken yerde bile foşur foşur ağlarım. Zaten kendimi tutamam gözyaşlarım kendiliğinden akıyor olur.

68-   Sürekli nefret ederim dediğim insanlara karşı da uzun süre sabırlı olur sevmeye çalışırım.

69-   Kendimi hasta hissettiğimde ilgi beklerim. Bu verilmediğinde ağrım artar. Sürekli ağrıyan yerimin ağrıdığını belirtirim. Bu yüzden birinin bir yeri ağrıdığında gereğinden fazla ilgi gösteririm. “Ne yapabilirim?” cevabını aldığım kişiden soğurum. Ben, annesi “Kurban olurum.” dediğinde ağrısı yok olan bir insanım.

70-   İtiraf: Hep hayatımda kalacağına inandığım sadece 1-2 arkadaşım var. Bunlar kendilerini bilmeyecekler.

71-   Piyano çalmayı çok sevdiğim halde maksimum 1 saat sonra başından kalkarım. Bilmediğim parçalara çalışmaya üşenirim.

72-   Yatağımı toplamayı sevmem. (Yararlıymış valla!) TIK

73-   Titiz olduğumu yalnız kaldığımda fark ettim. Ev dağınıksa bile, dağınık olan yerlere çok bakmadığım için öyledir.

74-   İnsanlara durup dururken iyilik yapıp, iltifat edip, yüzlerini güldürmeyi severim.

75-   Bye.

9 yorum:

deelroubha dedi ki...

içi dışı birdir kardeşimin yazıda görüldüğü üzere☺️

Mia Wallace dedi ki...

Anaaaa feliimmmm..

Okurken -her madde icin-
Sasirmayip, seni ne kadar iyi tanidigimi farkettim.

Ozellikle gulumseyerek uyanmalarina cok denk geldim! <3

Yerim :*

Feli Jo dedi ki...

Yaaa beni bu kadar tanıyor olmana bayıldım!! Ay bi de çok özlediğimi fark ettimm! :* <3

Feli Jo dedi ki...

Öyledir ☺️ İhi

Keyaki dedi ki...

Böyle bi liste yapmaya kalkışıp kendimle ilgili her şeyi unutuyorum ben Feli. Başarılı liste :) Bazı maddeleri okurken "Aaa ben de yapıyormuşum" dedim :)

Feli Jo dedi ki...

Aa! Arada bir yaz telefonuna vs :) sonra sen de yaz da okuyalıım :)

Keyaki dedi ki...

Bi deneyeyim bakalım :)

Büşra Bayram dedi ki...

artık yolda görsek tanırız seni yalnız :)

Feli Jo dedi ki...

Keyaki; dene bence dee! :)

Büşra; bence de ahaha. Hemen herkes suyuma gidebilir :)

 

Feli Jo Design by Insight © 2009