19 Eylül 2012 Çarşamba

Planet!

13 yorum
Asosyal günler geçiriyorum. Yazasım da gelmiyor. Okul yaklaştıkça uyuyasım artıyor.
Bir de kimse neredesin falan demiyor bana diye blogu da bıraktım resmen.
Şimdi de bari bir iki okuyanıma yazayım hem de durumlar çok birikmesin diye yazasım geldi.

Benim aşık olduğum bir cep telefonu vardı. Herkes iphone, galaxy vs derken çok gereksiz bir telefona aşık oldum. Neden? Tipi farklı. Tombul. Sevimli. Pek seçilmeyen. Dışlanmış.

Neyse günlerce her Teknosa, Media Markt ziyaretlerimizde ben bu telefonu taciz ettim. İnternette videolarını izleyip durdum. Zaten marka General Mobile. İki gıdım video var, hakkında hiçbir şey yok..

Böyle hızı falan da hoşuma gitti. Fiyatı da 799tl. Öyle bir zamanda aşık oldum ki kendisine, annem geçen sene aldırdığım sony ericsson xperia x10 mini pronun (hay senin uzun adına) taksidini yeni bitirmiş, babam yaz tatili diye ders ücreti alamıyor, annem babamdan borçları için yardım istiyor, babam etmiyor vs böyle durumlardayken aşık oldum.

Hiçbir şekilde alamazdık buna emindim. Annem beni isterken gördüğünde içi parçalanıyordu. Hatta sonradan itiraf etti, bir gece ekranda açık unutup uyumuşum. Onu görüp gidip ağlayarak uyumuş. Ben böyle hastalıklıyım işte. İstedim ya, sürekli araştırıp bakıyorum. Alana kadar rahat edemiyorum.

Bir gün yine Media Markt'ta karıştırıyorum telefonu, annem dayanamayıp çalışana sordu. Adamın da telefonu ondanmış cebinden çıkardı. "Pis ya" dedim adama gülerek resmen. Adam anlamadı tip tip baktı. Sonra dedi "Stoktakiler toplatılıyor bence bayramdan sonra gelin, ucuzlayacağını düşünüyorum." Ben de bayram boyu çıldıra çıldıra bekledim. Bir geldik yine 799.

Beni bastı bir sinir bir hüzün. Bir gece dedim ki "Anne ben ödesem?" Harçlığım 300 tl aylık. Bunun 70ini veririm takside ne var sanki diye düşündüm. 10 lira da saç maşası taksidim. Düz 100 lira vereyim sana dedim. Annemin aklına yattı.

Öbür sabah (cidden sabah) Teknosa'ya koştum. Bir baktık bir kartonumsu bir şey. Şöyle yazıyor "AKILLI TELEFONLARDA %40 İNDİRİM"

Beni aldı bir heyecan bir sevinç. Aaa dedim benim istediğim de akıllı. Adama "General Mobile Planet'ta da var mı bu indirim?" dedik. Adam (gerizekalı herif bi düzgün davran) : "O dünün indirimi." dedi ve gidip kartonu kaldırdı. Geri de gelmedi. Dününse almayacak mıyım Mr. Camış?

Ben tabi gaza gelmişim hiçbir şey beni durduramıyor. Aldım bunu ben. Mutlu mesut ödedik çıktık.

Öbür gün Media Markt'tayız. 30 Ağustos - 2 Eylül arası indirimi yapmış. Her şey ucuz. İstemediğim halde telefona bakasım geldi ve ne göreyim? 499TL! Yani bir tek indirim olmayan günde de telefonu ben almışım. Çok kötü oldum gözlerim bile doldu. Dedim artık giren girdi. Üzülme, kaderinde varmış. Bu da sana ders olsun bir dahakine beklemeyi bil dedim (Bilecek miyim? Hayır)

Teknolojik aletleri beğendiğimde, aşık da oluyorum. Nedenini bilmiyorum. Bir çok kız arkadaşım mağaza gezmek isterken, ben onları teknoloji mağazalarına sokuyorum. Cebimde para olsa neyse. Gezip bakıyorum belki bir şey beğenirim diye. Girmemem daha hayırlı vatana millete.

Telefonu ilk açtım android markette (google play olmuş adı) geziniyorum. Ücretsiz oyunları gezerken bir de ne göreyim?! Temple Run! Milletin iphone'una ipad'ine yanaşma nedenim. Bir neşeyle indirdim oynayıp duruyorum. Instagram da yoktu önceki telefonumda. Ya böyle bir mutluyum anlatamam. İnternete girmez oldum. Whatsapp aşağı, foursquare yukarı oynayıp duruyorum.

Ve yeni sorunum. Temple run arada kasıyor. Hem de telefonumda çok program yok. Hafıza kartımda 6 gb yer var. Tüm programlar hafıza kartında. Önbellek temizleyici gibi programlarla sürekli yer açıyorum.

Böyle oyun bir an hık hık oluyor bi bakıyorum suya düşmüşüm ağaca girmişim.

Telefonun Türkiye'de hiçbir aksesuarı yok. Pantech Pocket telefonunun taklidiymiş bu. Onun kılıflarına baktım ne kadar güzel :( Ama Türkiye'de yok işte..

Ha bir de ekran koruyucu film durumu var. İlk aldım o kutuyu açma zevkini yaşayamadan telefoncuya gittim. Koruyucu film taksın diye. Benim telefon telpa garantili. Adamlar telpa şubesi. Filmi yoktu ben ona göre kesip yapıştırırım dedi. Abartısız 45 dk bekledik. Bir baktım ki kenarlardan belli, kabarcık dolu bir film. Aldık gittik evde çıkarıp attım.

Geçen internette gezinirken bir baktım ekran koruyucu filmi çıkmış orjinal. Hemen aldım bugün geldi. Telefonu aldığım yerde bir gence yapıştırttık. Çok güzel yaptı sağolsun. Ona kurban olunur hatta.

Bir de telefon root edilmiyor. Her yöntemi denedim. Tüm forumlarda denileni yaptım. Yok arkadaş!

Root edince garantiden çıktığını bile bile hayvan gibi deniyorum. Unroot edince düzeliyor nasıl olsa. Ama zaten başaramadım. Tek istediğim ekran görüntüsünü kaydeden programdı.

Rootsuz kaydedenleri de yükledim (ücretliler ama internetten indirince ücretsiz oluyorlar) onlar da çizgi çizgi acayip kaydediyor herkes memnunken. Şans işte. Gerek yok hırpalamaya telefonu.

Şu an çok memnunum. Tek elle kullanılamayan ama her şeyinden memnun olduğum (temple run sorunu var bir de) bir telefonum var. Nazar boncuğu takacağım üstüne o derece seviyorum ve korkuyorum bir şey olur ona diye.

Ha bir de dedem bana "telefoncuu" demeye başladı. Hep elimde diye büyük ihtimalle gıcık oluyor.

Dedem Kore dizilerini çok sevdi. Bir konusu var, sevişme sahnesi yok, kendini izletiyor. Tam hacı dizisi. Türk dizilerinde daha çok sevişiyorlar.

Son olarak okul başlamak üzere.. Perşembe günü kayıt yenileme var. Cuma günü 10:00'da provaya çağırıyorlar. Okulun açılış konseri varmış. Sanırım İstiklal Marşı ve Anadolu Üniversitesi Marşı okuyacağız :(

Keşke başlamasa. Tatilim iğrenç geçti. Deniz yüzü görmedim. Havuz yüzü de görmedim. Banyo dışında hiçbir zevkim yoktu. Sadece uyumak istiyorum.

Hep uyumak.

Çok bunalım oldu.

http://www.befunky.com/create/ (Telefon fotoğrafıyla burada oynadım çok güzel siteymiş) :)

Müzik için TIK. (Bu aria'yı öneriyorum hem Türkçe, hem çok güzel)
 

Feli Jo Design by Insight © 2009