1 Temmuz 2012 Pazar

Bu da Feli'den Kısa Kısa 1

Taa 12 Haziran'dan beri yazmamışım :O

Fotoğrafta soldan sağa: Ablam, babam, ben.

Mia'mın Mia'dan kısa kısa yazılarına özendim ve ben de yazıyorum. Çünkü her seferinde bir konu hakkında o kadar uzun yazamıyorum. Buradan Mia'ya teşekkür ediyor ve çaldığım için özür diliyorum. Eheh :)

^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^

Öncelikle ablamın ilk dilinin Arapça olduğundan bahsetmek istiyorum.

Ablam, annem ve babam, daha ablam minicikken görev gereği (öğretmenler bu arada) Hatay'da yaşıyorlarmış. Eskiden nasıl bir rahatlıksa, okulları yakın diye ablamı tek bırakıp derse giderlermiş. Annem arada gelir ablamı emzirirmiş. Bir de izlesin diye tv açarlarmış.

Sonra ablam anlamsızca konuşmaya başlamış. Sürekli bir şeyler diyormuş ama annem bebek dili gibi bir şey sanıyormuş. Bir gün bir komşuları gelmiş. Ablamla mutfakta muhabbet ederlerken annem mutfağa girmiş. "Ne konuşuyorsunuz bu kadar? Bu kız konuşamıyor ki!" demiş. Kadın da "Olur mu hiç? İki saattir Arapça konuşuyoruz." demiş kadın da. Meğer ablam "Sen niye hep bize geliyorsun?" , "Yoğurt nasıl yapılır?" gibi sorular soruyormuş kadına. Bunun da nedeni, ablamlar Hatay'ın Suriye sınırındaki bir yerde oldukları için, çeken tek tv kanalının Arapça olmasındanmış. Orada da susam sokağı gibi bir program varmış. Resmen Arapça öğrenmiş kız. Bir de sonradan unutturmasalarmış tvyi kapatıp. Şimdiye 4 dil biliyor olurdu. İki ana dili olurdu. :)

^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^

Bir gün de "Cebeees" diye ağlamaya başlamış. Annemler "Ceviz" diyor sanıp getirmişler ama ağlamayı kesmemiş. En son kapıyı göstermiş. Kapıyı bir kapatmışlar arkasında KARPUZ! Meğer canı karpuz istemiş onun Arapçası "Cebes"miş. Annemlerin paniğini yaşamak istemezdim.

^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^

Şimdi sıra bende. Ben küçükken sürekli balkonda yere oturup karınca yerdim arkadaşımla. Ağzıma atınca çıtır çıtır ses gelirdi. Tadı hiç yoktu. Neden böyle iğrençlikler yaptığımı bilmiyorum. Küçükken dediğim de bilinçliyim böyle ana sınıfı çağları olsa gerek. Biraz büyüdükten sonra da karıncaların popolarını peçeteyle sıkardım. Kahverengi bir şey yayılırdı peçeteye minicik. Sonra öldürmeden bırakırdım. Bu caniliğimi affedemiyorum. Şimdi yürürken bile yere bakıyorum ezmemek için. Karıncalara bir borcum var gibi. Örümcek olsa ezerim ama. Karıncaya bu sevgim. Suçluluk hissi. Karıncalar bir gün büyüyüp benim popomu peçeteyle sıkıp sakat bırakacakmış gibime geliyor.

^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^

Şu hayatta bana hiç güneş gözlüğü yakışmadı. Hem de hiç! Bazıları moral vermek için ben takınca "Ya oluyor işte niye öyle diyorsun?" gibi laflar ediyorlar ama yemezler. Belki çok güler yüzlüyüm, belki olayım gülünce gözlerimin küçülmesi diye yakıştırmıyorumdur. Gözlük bana bir ciddiyet veriyor. Gözlerimi saklamamalı kanımca. Bir de gözüme tam yapıştırınca ya, güldüğümde gözlük de yukarı kalkıyor yanaklardan. Geçen gün camı şeffaf bir gözlük yakıştı. Hemen aldım! Gözlük resmen Harry Potter gözlüğü. Ha diyorsanız ki "O gözlüklerin koyu camlıları var madem yakıştı onu al!". Yok o olmuyor işte. Zerrin Özer'e ya da körlere benziyorum o zaman.

^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^

Son olarak da şunu anlatmak istiyorum. Ben hep bekletildim! Nadiren bekletilmediğim oldu. Her buluşmada bekleyen ben oldum. 3 arkadaşım beni 1 saat bekletti. Her seferinde geldiklerinde çemkirmek, sonra evime dönmek istedim. Hep bir ısınma süreci yaşamam gerekti onlara karşı. 1 saat bekletildiğim bir gün hava soğuktu ve ben etekliydim. Başka bir gün de Taksim'de ve yalnızdım. Taksim'den çok korkarım. Olduğum yerde durmamak için yüz kere aşağı inip yukarı çıktım İstiklal Caddesi'nde. İlk 1 saat bekletildiğim gün de 4 tüp kan vermiştim hastane çıkışı bekletmişti kız. Kızın adını bile hatırlamıyorum ama Mia'yla tanıştığım yıldı. Dershanede aynı sınıftaydık üçümüz de. Ve Mia ona çok sinirlenmişti. Sonra Mia'yla aram ısınınca onu sattım. İyi ki de satmışım! Beni en az bekleten kişi de Mia'dır zaten. Rekorum 20 dakika falandır. O da en zor zamanda yani. Bir de ben buluşma yerine erken gideyim der bekletilirim. Bu sefer de ben geç kalayım derim. YİNE BEKLETİLİRİM! Kaderimde var. Bir gün gerçekten birini bekletmeyi düşünüyorum. Ama bildiğin o "Geldim!" diyecek, ben evden yeni çıkacağım ama "Az kaldı" deyip duracağım. Bunu ben de yapacağım! BEKLETMEYİN ARTIK BENİ! Beni bekletmeyen ilk kişiyle evlenebilirim. O derece.


^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^

Morrissey ve Antony and The Johnsons geliyormuş. O sırada Eskişehir'de olacağım. Hep konserlerine gitmek istemiştim! :(


^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^


İlk "Kısa Kısa" yazımı beğenmeniz ve devamını getirmem dileğiyle.

21 yorum:

AtYarışındaki Eşek dedi ki...

Ben bekletmem eheheheh o kadar dakik bi insan olamaz, arkadaşima 12.15 te orda olurum dedim bi baktım saat 12.15i bir iki dk geçmiş, ehe onu da saymam :D
Gözlük takma, gözlerin güzel.
Karınca değil ama hayvanlara karşı pek nazik sayılmazdim küçükken, merak.

Mia Wallace dedi ki...

Feliiimmmm!!!!

senin tatlı kısa kısa yazını yerim. hep yaaz :*

bu kısa kısa'lar yazarken de tatlı oluyor di mi çok eğlenceli ama sürekli yazınca da normal bir yazı yazmam lazımmış gibi de hissediyorum bi değişik ama çok severim çok, senden okumayı daha çok sevdim!

bu anıların hepsini yüz yüze dinlediğim için çok şanslıyım hehe :)

karıncaların ben de hep parmağımla yolunu keserdim hiii onlara borçluyuz :(

bi de bekletilme konusunda haklısın felim şu 1 saat neydi. hele taksimde 1 saat ne yaa..

ben de hep evden çıkmış oluyorum ama bazen dolmuş dolmuyor ondaaaan :*
(sana nazlanabilir miyim ehe)

canım fei'm!

seni ilk bekletmicek erkeği çok merak ediyorum ama sen yine de evlenme banane :)

konserlere üzüldüüüm :( ama tatlı bebeklik fotonu yerim ayy tipe baak :*

seni seviyoruum! <3<3<3<3

memento mori dedi ki...

ilk kısa kısa yazına bayıldım.

öncelikle ablanın ilk dilinin arapça olması ne kadar ilginç ve anne babanın yaşadığı paniği anlayabiliyorum.

türkçeyle bile zar zor anlaşıyoruz.. ki arapça :))

karınca yeme olayı garipmiş.. ben de küçükken asker karıncalardan korkardım.. sanki üstüme örümcekler geliyormuş gibi olurdu..

hahaha.. karıncaların seni sakat bırakacağını düşünmek de pek fantastikmiş :)

güneş gözlüğü yakışmayan çok arkadaşım var ve eğer gerçekten yakışmıyorsa bence takmamalısın..

hem o güzel gözleri herkez görmeli değil mi.

güneşin gözlerini yakmasına da aldırma :))

bu bekletilme olayı sıkıntı.. ben bilerek erken giderim buluşmaya.. kimseyi bekletmeyi sevmem.

bak ne diyeceğim

bir gün buluşalım seninle.. çok memnun kalıcaksın :)))

konserleri kaçırmak kötü.. bu sene sınav senemdi ve gitmek istediğim hiçbir konsere gidemedim :)

neyse ileride belki :)))

öpücükler feliii.
seni çok özlemiştim

deelroubha dedi ki...

Ayy kendimi görünce bir değişik oldum :) Teşekkürler mi hermana :D
Kadın bizim lojmanın bahçe kısmında pişiriyor diye duymuştum ben. Bunun annemlerden teyidini alalım :) Karıncalarla olan egzersizlerini de kahkahalarla okudum. Bazen küçükken böyle şeyler yapılabiliniyordu ama suçluluk duymamak gerekirdi. Buna psikolojide Kendini Kabul diyoruz :D Yaptın, geçti. Çok suçlama kendini :D

Mr.E dedi ki...

Ablan çok pis engellenmiş Feli :) Ayrıca seni tek bekletmeyen benim sanıyorum yıh yıh yıh :)

Feli Jo dedi ki...

AtYarışındaki Eşek!! Bir iki dakika geciken candır. Ne güzel! Seninle mi evleneyim? :D İltifatın için de çok teşekkür ederimm! Küçüğüz diye günahlarımız anne babamıza yazılıyordu galiba :p Kurtardık (pisliğe bak)

Feli Jo dedi ki...

Mia'mm oleyy beğendin yazımı çok mutluyumm!!

Yazarken cidden çok rahat oluyor, aklına geleni anlatıyorsun okuyanlar da beğeniyor sıkılmıyor!

Ben senden yüz yüze neler neler dinliyorum bir bilseler :p

Düşünsene karıncalar kocaman olup bizim yolumuzu kesselerdi üüü :(

Senin cidden dolmuş durumu oluyor senin suçun yokk :* Bana nazlanabilirsin canım Mia'm! :D

Tamam evlenmeyeyim ama sen benden önce evlenirsen n'olacak? :(

Ben de seni seviyorumm :* ve ben de senin bebeklik fotolarını yerim :D

Feli Jo dedi ki...

Ayyy oley memento mori gelmiş!!

Arapça konuşan çocuk da ne korkunçtur. İçine şeytan kaçmış gibi. Allahtan latince konuşmuyormuş.

Karıncalar diye film mi yapsam acaba? :)

Valla güneş gözlüğü takmıyorum ama ben de isterdim beni daha karizmatik, daha güzel gösteren bir güneş gözlüğüm olsun..

Demek sen de hep erken gidenlerdensin. Ben artık erken gitmeyi bıraktım. 10 dk falan geç kalmaya çalışıyorum. Ama yine de bekliyorum.

Bir gün seninle cidden buluşalım. Memnun kalmak istiyorum. Biriyle tam saatinde buluşmak istiyorum :D

Sana da öpücükler memento'm!
Ben de senin yorumlarını ve seni çok özlemişimm!

Feli Jo dedi ki...

Aaa deelroubha! Yıllar sonra yorum yazmışsın :D Olley tam da seni anlatınca. Seni anlatmamı mı bekliyordun? Anaa sen doğru duymuşsundur tabii ki. Ben aklımda kalanı yazdım :D Nasıl olsa orada olay senin Arapça konuşman :) Karıncaları yerken sen de beni izlerdin diye hatırlıyorum nedense. Sen banyo yaparken beni seni yerde oturup bekler, orada da karıncaları yerdim :D Suçluluk duyuyorum kendimi kabul edememişim. Ama sen suçlama diyorsan suçlamam :D canım ablamm :*

Feli Jo dedi ki...

Mr.E!! Beni bekletmemek bir yana, beni bekleyen ilk ve tek kişisin. Tebrik ediyorum. Resmen gelmiştim ve sen D&R'ın oralarda oyalanmaya çalışıyordun! :D Süperr!

memento mori dedi ki...

mimlendin :)

Feli Jo dedi ki...

Oleyy yillar sonra mimlendimm! En kisa zamanda yazicam Memento'mm! :)

Heidi dedi ki...

hahahah feli yaaaa :D
öncelikle ablanın olayına çok güldüğümü belirtmek isterim sdvasjbdfvşkjb ne güzel yaaa.
keşke ben de öğrenseymişim imrendim ehe.

onun dışında, hiç karınca yemedim ama çok proteinliler yani aslında kötü bişey yapmadın :D

ama popolarını sıkman :( onların kalplari popolarında diye biliyorum :D
yani aslında acı çekmeden öldürmüşsün onları sanırım.

onun dışındaaaa,
ben şey... genelde bekleten oluyorum :D
ama sadece sevgilimi ehe.
napayım o kadar dakik ki dakikliğin bokunu çıkaracak kadar dakik oluyor bazen, bazen de erken geliyor hadi çık artık evden mesajları atıyor ben o sırada son rötuşları yapıyor oluyorum sçdkfnvsw.

ayrıcaaaa..
bi şekilde ayarla gerçekten gitmek istiyorsan bence :( kaçırma :(
ben teoman konserine gitcektim gitcektim beklettim, bi baktım adam müziği bıraktı göt gibi kaldım ortada sldkkfnvsd.

Feli Jo dedi ki...

Ablama ben de cok guluyorum ya. Ne acayipmis dusununce..

Aaa proteinliyse sagligimi onlara borcluyum sanirimm. Pismanligim gecti :p

Kalpleri popolarinda mi dedin? Oha acimasizca oldurmusum. Ama iyi sakat gezmemisler demek ki. Acilarina son vermisin. Hem aciyi yaratip hem son verdigine sevinmek.

Hoh sevgillin bulusma yerine variyor ama sen hala rotus mu yapiyorsun? Doverdim galiba sdlfjsdhkfhs

Konser islerini ayarlayamadim ama don giovanniye gittim ve asik oldum. O bana bir ay gider. Hatta bir kac ay. Keske yine gidebilsem. Diger operalari da izlesem. Opera festivaline dahil oldugu icin normalden bin kat fazla ozenilmis. Muhtesemdii!

Gidip sevincimi dindireyim :D

kibritci kız dedi ki...

yazını okurken üç kere kahkaha attım yani üç kilo pirzola yedim.

bir hahkaha bir kilo pirzolaya bedelmiş yaa :)

ablana da sana da bayıldım ayy hala gülüyorum yaaa arapça konuşan ablan karınca yemen karıncaların poposunu sıkman :)

bayılıyorum sana beee

kibritci kız dedi ki...

haa fotoğrafta gördüğüm kadarıyla babana benziyorsun .

bi de aklıma gelmişken sayende öyle güzel müzikler dinliyorum ki yerim seni laynnnnn :)

Feli Jo dedi ki...

Kahkaha atıp üç kilo pirzola yiyişin :) ahaha! Ya yorumlarına bayıldım yüzümde gülümseme oluştu hiç ummadığım bir anda. Ablamın arapça konuşması korkunç ya! İçine dini biri kaçmış gibi tövbe tövbe. Ben de sana bayılıyorum beee!

Babama mı benziyorum? Korkunç! :D Genelde anneme benzetirler ama hadi kabulleneyim benzettiysen :P Ayyy müzikleri beğenmen süper! Yihuu zevkliliğini yerim seninn!

Şimdi bir parçaya daha aşık oldum sana bir şekilde yollamalıyım. Sırf müzik ama klasik müzik. Çok güzel melodisi var. Hatta telefon melodim yaptım o derece :)

kibritci kız dedi ki...

derhal yollaaaa

iki gündür senin bloğunu açıp müziklerini dinliyorum yaa :)

ayrıca fotoğrafınızada bayıldım :)

Feli Jo dedi ki...

Yaaa seni yerim! Koyduğum müzikleri kimse beğenmiyor sevmiyor sanıyordum hep. Dinleyen de varmış yihhuu!!! Fotoğraf için çok teşekkürler! Nasıl yollayacağım sana?!

kibritci kız dedi ki...

bloğumda mail adresim yazıyor oradan yollayabilirsin.

ayy çok heyecanlıyım :)

operaya bayılıyorummmmm

klasik müziğe bitiyorum

türk sanat müziğine aşığımmmm

geriye kalan her türlü müziğide çok seviyorum :)

yani yolla her beğendiğini yolla banaaa :)

Feli Jo dedi ki...

Mail adresine atacağım! Oleyy! Ben de çok heyecanlıyım!

Bu arada yuh demek istiyorum. Türk sanat müziği, opera, klasik müzik. Zevklerimiz tamamıyla aynı! Yihhuu!

Artık kaç ve kork benden. Sürekli yollayabilirim :P

 

Feli Jo Design by Insight © 2009