13 Eylül 2010 Pazartesi

Unoo!!


Bugün size uno adlı bir oyundan bahsedeceğim dostlarım..

Uno, yanındakine pislik yapma oyunudur. Pis yedili ve dost kazığı isimli oyunlara benzetirler ama şahsen uno dışında hiçbirini bilmiyorum. Ama uno oynarken çok eğleniyorum.

Uno'da amaç elindeki kartları bitirebilmektir. Kurallarını daha derin öğrenmek isterseniz buradan okuyabilirsiniz.Gerçi kurallar oynarken beyinde daha iyi yer eder.

Uno'nun adı elinde tek kağıt kalınca "Uno!!" deme zorunluluğundan gelir. Demezsen 2 kağıt daha çekersin.

Kuralları tam olarak en yakın arkadaşım Mia Wallace 'tan öğrendim. Kurallarda yazmayan ama Mia'dan öğrendiğim en güzel kural; ortaya sıfır atıldığında herkesin el değiştirmesi durumu süper. Tam bir kağıdın kalmış bitecekken biri sıfır atar ve eline yelpaze gibi bir sürü kağıt gelebilir. Yelpazesi olana da tek kağıt. Böyle ne olacağını kestiremediğin bir şans oyunudur bu uno.

Umarım hepimiz uno oynarız ve uno ekmek yeriz. Hıhı evet.

5 yorum:

tom's diner dedi ki...

uno pis yedinin bir türüdür aynıdır bir kac kağıt değişik sadece . pis yedi oynarken baştan kuralların konuşulması bir gelenek haline gelmektedir ...

bu arada seni takibe alıyorum bir kişi bir kişi dir (:
(mia savaş actım cok kıskancım )

Feli Jo dedi ki...

Kurallar hemen anlaşılıyor iyi ki!! İlk oynayan kişi yabancı hissetmiyor hiç :)

Mia'ya ben savaş açamam, silahlara güller takarım. Onu geçmek imkansız :) Boşuna ara bozmaya gerek yok :P

tom's diner dedi ki...

evet yaaa onu geçemeyiz sterlin gibi yükselişte (:


hmm pis yediyi genel olarak 2 türlü oynadıkları için o yüzden baştan konuşmak iyi oluyor ...
tabii sen söyle bir sözle başla oyuna hep yerler
- uzun zamandır oynamadım hangi kurallar neydi gibi .

Feli Jo dedi ki...

Pis yedili derken "S" özürlü gibi söyleyince çok eğleniyorum. İyi bi yolmuş kurallar neydi demek. Sanırım yapıcam!

tom's diner dedi ki...

(: iyi eğlenceler o zaman

 

Feli Jo Design by Insight © 2009