8 Ağustos 2010 Pazar

Yalan söyleme bana..

Etrafımdaki çoğu insanın yalan söyleyemediğimi düşünmesi üzerine bunları yazmayı planladım.Evet.. Eski yalanlarım..

İlk yalan : Öncelikte ilkokul 1. sınıftaydım.Çok sevdiğim bir öğretmenim vardı ama derste hep uykum gelirdi ve canım sıkılırdı.Gülseren Teyze vardı okulda hizmetli, okulun içinde de evi vardı.Annem de aynı okulda öğretmendi.Bir gün derste dedim ki, öğretmenim karnım ağrıyor.Gülseren Teyze'ye yolladı beni hemen.Sonra annem girmiş sınıfa."Kızım nerede?" demiş.Öğretmenim de durumu anlatmış.Annem de nasıl oldum diye yanıma geldi ve gayet yata yata çizgi film izliyordum gözler cin gibi.İlk yalanım bu oldu sanırım.

Aklıma gelen ikinci yalan da şu: Gene 4. sınıfa falan geçmiştim.Güya amcamın(halbuki Almanya'da yaşardı)bizim evin karşısında kırtasiyesi varmış.Orada oyuncaklar da satıyormuş.Büyücü takımı getirtmiş.Ben de o büyücü takımını giyip ablamın kafa kısmını eşeğe çevirmişim.Kız arkadaşlarım tabi merak etmişlerdi ve onlara da getireceğimi söyledim.Yalanın daniskası.Yalanım gitgide benim rezil olmama doğru ilerliyordu.Birşey deneyecektim ama yiyeceklerini düşünmüyordum.Birkaç gün geçti hep getirmeyi unutuyordum güya.Birgün arabanın bagajında dedim.Araba okulun bahçesindeydi babam benimle aynı okulda öğretmendi.Babandan iste anahtarı verir dediler.Emindim vermeyeceğinden ama gidip istedim.Aynen lööp diye anahtarı elime koydu.Çok şaşırmıştım.Gittik bagaja.Bagajı zor açmış gibi yaptım.Açtım bagajı,bi ton şey vardı.Güya ulaşamıyor gibi yaptım.Bayağı bir cebelleşmiş gibi göründüm ve sonunda hemen çıkıp bagajı kapadım.Onlara yetişemediğimi başka zaman vereceğimi söyledim.Bu yalan da böylece sona erdi.

Üçüncü yalan : Bir kere atvde disneyli bir yarışma vardı.Katılmıştım arkadaşımla ama sonuncu olduk.Zaten şişmandım tosun tosun beni takım kaptanı yapmışlardı istemediğim halde.Sonra heyecandan sağımı solumu karıştırdım labirent oyununda falan.Neyse benim için iğrenç bir deneyimdi.Zaten tvye 2 kere çıktım 2si de hüsran.İkinciyi de başka bir kayıtta anlatırım.Neyse okula gittiğimde bunları anlattıktan sonra Sibel Can'ı kuliste gördüğümü, gözünden lensini çıkardığını, aslında gözünün kahverengi olduğunu söylemiştim tüm sınıf da buna inanmıştı..

Sanırım daha birçok kez yalan söylemişimdir ama aklıma gelenler bunlar.Yalan söylemeyi neden beceremiyorum bilmiyorum ama bu ara alıştırmalara başladım.Ablam beni test ediyor vs.Başaracağıma inanıyorum.İyi ne güzel işe yalan söyleyemiyorsun demeyin çünkü çoğu zaman işe yarar yalanlar.Bazen insanları üzmemek, bazen kendini kandırabilmek için..

konuyla ilgili parça : http://fizy.com/s/1ai6wo

2 yorum:

balkar dedi ki...

Beni bilirsin.açıkça fikrimi söölerim şeker.:)
işe yarar yalan diye bişey yoktur bence.insanları üzmemek için söylenen yalanlar dahil..bi kere biz kimizde insanlar için iyi olanın bizim söyledigimiz yalanlar oldugunu düşünüyoruz..soyledigin yalan sadece durumu kurtarır gibi gözükür.:) ama dogru kadar fayladı olamaz..keşke olmasaydı ama insanlar sadece acı çekerek olgunlaşabiliyor..aslında çok daha kolay olgunlaşmak ama bunu seçmiyolar malesef.burdaki olgunlaşmak yaş olarak değil ruh olarak..bunuda belirteyim:)

Feli Jo dedi ki...

doğru diyörsun :)zaten yaş olarak düşünmemiştim olgunlaşmayı ;)

 

Feli Jo Design by Insight © 2009