9 Şubat 2016 Salı

Feli'den yağlı ciltte krem tepkimeleri 1: Pirdolin (ve alakasız konu Zebramo, Eskişehir'de M.A.C)

4 yorum
Merhaba! Yine ben ve artık parlamayan  cildim!

Çenemde hunharca çıkmış olan 586749 tane sivilce için sonunda cildiyeye gitmeyi akıl ettim. Doktor bayağı bir sevimliydi. Fazla güler yüzlü ve şakacı bir amca. Aramızdaki diyalog şöyle oldu:

- Problemin nedir?
+Çene ve boyun kısımlarımı sivilce bastı.
- E ne güzel işte hala genç olduğunun göstergesi. Hala ergenlik sivilceleri çıkıyor.
+Heheh.
- Niye stres yaptın peki bu ara?
+Sınavlar, özel hayat vs.
- Belli. Bir de yakından bakayım.

Böylece yüzüme büyüteçli ışıklı bir aletle baktı. Yüzümü ne ile temizlediğimi söyledi, anlattım. Yeni bir şey denemediğimi söyledim. Sorun bulmadı. Sadece yok olması için uğraşalım dedi. Bir de şu diyalog geçti:

- Gözeneklerin hep böyle büyük müydü?
+Bu küçülmüş hali, sivilcelerim çıktığından beri fazla bakım yapıyorum, küçüldüler.
- Bunlara da çözüm bulalım.

Ve reçeteme 2 krem bir de antibiyotik yazdı. (ay heyt antibiyotik!)

Bir de reçeteyle verilmeyen bir krem önerdi. İşte bu yazının nedeni, ona olan aşkımdır.

Antibiyotik: Tetradox
Geceleri tüm yüzümü ıslatıp süreceğim jel krem: Isotrexin
Sadece sivilce kısımlarına süreceğim: Clindoxyl

Bu iki krem cildimi fazla kurutmaktan kırışabilecek yerlerimdeki izleri belirginleştirdi. Ben de kırışan yerlerime pek sürmüyorum. Sivilce çıkacak yerlere yoğunlaştım.

Ve aşık olduğum nemlendirici krem: Pirdolin!

Tanrım o da nesi? İlk sürdüğüm günden gözeneklerim küçüldü. İlk günlerde biraz yüzümü karıncalandırsa da görünürde sorun oluşturmadı ve gün boyu alnım burnum yağlanmadı. Şaka gibiydi. Sürekli yüzüme dokunup durdum. Ablamın parmağını tutup burnuma sürüp, "Baaak kupkuru" dedim. Sevindim. Makyajdan önce de cildimi iyice temizleyip sürüyorum bunu. Gözeneklerim ufalmalar destanı.. Küçücük kaldılar.

Sonra gaza gelip şampuanını ve onunla birlikte dönüşümlü olarak kullanılması gereken Ceradolin şampuanı da aldım. Bu bitince ona geçeceğim. Pirdolin bayağı kurutuyor gibi saçtaki yağı. Daha iki kere kullandım, çok güzel kokuyor. Saç uçlarıma doğru yine de saç kremi uyguluyorum. Haftada 2-3 kere kullanılması gerektiği yazıyor. Ben zaten o kadar yıkandığım için tüm duşlarım Pirdolin'le geçiyor.

Ve diğer konu. Zebramo.

Bu bir ikinci el satış sitesi gibi bir şey. Sitesi var mı bilmiyorum ama bende iphone applicationı var. Orjinal olmayan ürünleri silen bir site. Cilde temas etmeden kullanılan ürünleri satın almak için çok mantıklı. Mesela bir  M.A.C farı 10-15 TL'ye bulabiliyorsunuz. Kullanan kişi son halini koyuyor. Almış, rengini beğenmemiş mesela. Satıyor. Mis gibi kullanıyorsunuz. Oradan parfümler, kozmetik ürünleri, bilgisayarlar vs her şeyi alabilirsiniz.

Ben M.A.C'in bir farını 15 tl'ye, 90 tl'lik bir fondöteninin bir kere denenmiş halini 60 tlye, transparan pudrasını 50 tl'ye aldım. Çok memnunum. Öneririm :) Ayrıca yurtdışından getirtip ya da alıp, bizim bulamayacağımız ürünleri de ucuza satanlar oluyor.

Ve son konumuz. Eskişehir'de M.A.C açıldı. Buradaki 6. yılım ve sonunda açıldı!

Ben yıllar önce makyaj dersime fondöten alması için ablamı M.A.C'e göndermiştim. Onun ten renginin 2 ton açığını istemiştim (dev hata). NW25 ile yıllar geçirdim. İstanbul'a gittiğimde de oradaki çalışanlar çok soğuk diye hiç sormak gelmedi içimden. Yıllarca internet sitelerinden alışverişimi yapmıştım.

Açıldıktan hemen sonra annemle gittik buradaki M.A.C'e. Girdiğimiz anda yine bir kız hafif gülümseyerek yaklaştı. Ben çok sıcak kanlı konuşunca daha da gülümsedi. Sonra annem de "böyle yerlerde çalışanlar çok soğuk oluyor diye geriliyorduk. Siz ne kadar güler yüzlüsünüz." dedi. Kız biraz soğuk olan yüzünü iyice rahatlattı ve aşırı rahat bir ortam oluştu. Merak ettiğim her şeyi yüzümde denedi. Ve NW25'in ten rengimle alakası yokmuş. NC25'miş benim rengim. Yüzüm boynumdan koyu olduğu için, boynumla aynı renk istedim. Hem her makyajda boynumu boyamak istemiyordum. Hem yüzüm de aydınlık dursun istiyordum. Artık NC25'le mutluyum.

Tabi aldığım kapatıcılar, fondötenler ablaya sevk edildi. Ona da o kadar açık kalmıyor çünkü onun da boynu yüzünden daha açık renkte..

Çalışan kıza annemin cilt rengini de merak ettiğimizi söyledim. Annemi de oturttu. Bence anneler fondöten değil cc, bb krem gibi şeyler kullanmalı dedi. Daha doğal duruyor onlarda dedi. Çünkü annemin benleri vardı ve kapanırsa çok yapmacık olacağını söyledi. Çok haklı olduğunu anneme yaptığı uygulamalarla anladık. CC ve BB krem uyguladı. Annem mutlu, ben mutlu ayrıldık oradan. Tek üzülen babamdı :D Çıktığımızda bir kaş jeli, bir allık, bir ruj ve bir rimel almıştık. Fondötenleri daha bolluk içinde olacağımız günlere sakladık hihi. Böyle de tüm özelimi açarım. Sonuçta zengin değiliz, uçmanın alemi yok burada hava atar gibi.

Bu arada instagram sayfası açtım: felijoblog

Takipleri beklerem.

Bu yazıyı okuyana notum:

AY LAV YU!

Müzik de bu olsun: TIK

25 Ocak 2016 Pazartesi

Feli'den yağlı ciltte kozmetik ürün tepkimeleri 6: M.A.C Studio Fix Powder Plus Foundation

2 yorum
Eveeet. Beni çok mutsuz eden bir harcamaya daha merhaba diyor ve yazıma başlıyorum. 

Bu ürün hem pudra hem fondöten. Bir arada düşününce çok mutlu ediyor değil mi? 

Kendisini yağlı ciltlerle dost diye düşünmüş ve almıştım. Oh dedim, böyle yüzüme fondöten sürmek istemediğim günlerde bunu iki puf puf yaparım, hem mat kalırım, hem biraz cilt tonumu eşitler nönönö demiştim. Sonra aldım, geldiğindeki mutluluğum anlatılamaz. Kesin hayatımın kozmetik ürünü falan diye oturdum hemen yüzüme sürmek için. Aynanın ışığını açtım.











Bir pudra fırçası aldım. Sürdüm.. Yüzümde hiçbir şey değişmedi. Tabi ki toz bir şey olunca matlaştırıyor da. Bari renk eşitlemesi yapsaydın be annem. Dedim herhalde daha yoğun sürmeliyim. Kendi süngeriyle sürdüm. Tanrım o da nesiydi? Tüm gözeneklerimi gözüme soktu. "Al say!" dedi bana. "Kaç gözeneğin varmış gör!" dedi.












Sonra o gözenekli kısma bir de elimle uygulayayım dedim. O derece vahşileşmiştim. Sonuç hüsrandan da hüsran. İyi ki evde öylesine otururken denemişim. Dışarı çıkacakken denesem çok üzülürdüm.


Bir daha da kullanmadım, hatta ikinci el sitelerinde satmaya çalışıyorum. Belki gözeneksiz, beybi feys kızların işine yarar.

                              











 İçler acısı fiyatı: M.A.C'in kendi sitesinde: 90 TL.



3 Aralık 2015 Perşembe

Feli'den yağlı ciltte kozmetik ürün tepkimeleri 5: M.A.C Studio Fix Fluid Foundation vs M.A.C Pro Longwear Foundation

2 yorum
Helöv moto! Şimdi size M.A.C'in iki farklı fondöteninden bahsedeceğim. 1.si şu sağda gördüğünüz M.A.C Studio Fix Fluid Fondöten.

Bu fondöteni aldığımdan beri yüzümde bir koyu duruyordu. Neyse o önemli değil tabi ki ama benim gibi yağlı bir ciltte parlak duruyordu. Ben daha mat bir şey istiyordum. Bir de yağlı hissi uyandırıyordu sürdükten sonra. Iyh!

"E pudra süreydin?" dediğini duyar gibiyim ama pudra da benim yüzümde uzun süre dayanabilen bir şey değil. Benim direkt mat fondöten almam gerekiyordu. Yine de kendisini neredeyse 3 yıl kullandım. Sadece sahneye çıkacakken ve okuldaki makyaj derslerinde kullandım.







Sonra bu beybiyi keşfettim. Önceden M.A.C Pro Longwear Concealer hakkında yorumlarımı yazmıştım. Ondan çok memnun kalınca ve uzun süre mat tuttuğunu, yağlı cildimde dayandığını görünce dedim bunun fondöteni de iyidir kesin. Kapatıcıyla aynı renk aldım, zaten internette baktım ve önceki fondötenim de bu da NW25 olduğu halde ton farkı oluyormuş. Bu sefer ten rengime uydu. Mat durdu ve mutlu etti.

Studio Fix Fluid Foundation'ı kuru ciltlere, Pro Longwear Foundation'ı ise yağlı ciltlere tavsiye ediyorum.

Fiyatlarını da yazayım (ben yine 75 taksite aldım galiba):
Studio Fix Fluid Foundation : 90 TL
Pro Longwear Foundation: 103 TL
(ikisi de M.A.C'in sitesindeki fiyatlar)



2 Aralık 2015 Çarşamba

Feli ile fırça deneyimleri 1: Clinique Eyeliner Brush

0 yorum
Eveet! Genelde açılı fırçalar kullanırdım jel eyelinerlarım için. Fakat bu fırçayla o kadar mutlu oldum ki. Hem gözümün üstüne eyelinerı düzgün çekip, hem gözün altına devam edip, aynı zamanda hataya yer vermemesi benim için yeterliydi. Hataları düzelteyim derken daha da batıranlardan değil bu fırça. Aynı zamanda bir zaman sonra sağa sola saçak saçak dağılmadı. Hep böyle kaldı. Tabi ki el yatkınlığıyla da ilgili bu durum. 

Fiyatı: 53,90 TL (ben hizlial.com'dan almıştım. daha ucuza da bulabilirsiniz) :)

Feli'den yağlı ciltte kozmetik ürün tepkimeleri 4: Kryolan Supracolor (Teintschminke) Kapatıcı

0 yorum
Evet yine memnun olmadığım bir ürüne geliyoruz. Bu fazla sıvımsı ürün sanırım kuru ciltler içinmiş. Ben gidip kendime almışım.

Yazları güneş ışığına maruz kalmadığı halde üst kısmı eriyip su gibi oluyor. Göz altımda hep birikme yapıyor ve az sürünce de kapamıyordu.

Tek artısı kokusu sanırım. Çok tatlı, kremsi bir kokusu var.

Fiyatı şu an kozmotekte 54 TL imiş. Kuru ciltlere tavsiye edilir.

Yağlı ciltli kardeşlerim, yurttaşlarım! Uzak durun!


Feli'den yağlı ciltte kozmetik ürün tepkimeleri 3: Bobbi Brown Long Wear Eye Base

0 yorum
Eveet! Hep ürünleri övecek değilim. Biraz da kötüleyeyim.

Bu Bobbi'nin eyeliner'ından memnun kalınca dedim "Bunun far bazı da kesin on numerodur, oh farım hiç akmaz ." Tabi ki yine ütopya yaratmışım kafamda. Fiyatı: 85 TL olan bu zalım bazı da vazgeçemediğim taksit olayımla aldım. Dedim bir alırım upuzun gider, akmayan makyajımla mutlu mesut yaşarım. 





Bu da böyle hüzünlü bir anımdır. The Balm'ın Put a Lid On It far bazı bin kat daha iyiydi. İkisini karıştırsam ütopyama ulaşır mıyım acaba? Yine de ulaşamam kesin.

Bana önerebileceğiniz başka bir baz var mı? Bu ara alamam ama bunlar bittikten sonra yine 75 taksitimle alır kullanırım.



Aaa bu arada yine tek artısı yanında 60 tllik ojesi ve 85 tllik lip gloss hediyesiyle gelmesi. Lip gloss sevmiyorum ama ojesinin ikidir bordo rengini yolluyorlar bayılıyorum.

Bu ürüne öneri puanım yağlı ciltler için 10 üzerinden 0.

Kuru ciltler için 10 üzerinden 5.

Feli'den yağlı ciltte kozmetik ürün tepkimeleri 2: M.A.C Studio Finish SPF 35 Concealer vs M.A.C Pro Longwear Concealer

0 yorum
Sanırım başlığı yazarken yarım saat geçti. 

Ben yıllardır M.A.C'in Studio Finish SPF 35 isimli kapatıcısı ile göz altlarımın rengini şaapıyordum. Çok koyu değil göz altlarım ama makyaj yapınca daha güzel bir görüntü için bunu yapmak zorunda hissediyordum hep. Bu kapatıcıyı yine başka kapatıcı yokmuş gibi yıllarca kullandım. Gözümün altında birikip, bir iki saat sonra yine hafif alta geçmiş eyelinerımla sanki bu kapatıcı yok oluyordu. O temiz görüntü kalmıyor, göz altımda hafiften çizgi olarak birikiyordu. 





Benim de yine kafayı yediğim son günlerde yeni bir kapatıcı arayışına girmemle M.A.C'in sıvı olan Pro Longwear kapatıcısını aldım. Diğer kapatıcı kremden biraz daha kuru bir yapıdaydı. Bu direkt sıvı ama sürdüğünde hemen matlaşıp aşırı kapatıyor. Pompalı bir şişesi var. Herkes pompadan şikayetçi. Ben şikayetçi değilim ama ben bir basışta çıkan ürünle hem göz altlarımı hem göz üstlerimi hem yüzümdeki bazı lekeleri kapatıyorum ve tam olarak yetiyor. Ama mesela sadece göz altı için ürün çok fazla fışkırıyor. Yani şikayetlenmekte haklılar. Ne gerek var? Şunu lipglosslarda olduğu gibi bir hedeyle şişelesene. Ha bir de şişesi cam diye fobi yaratıyor. Sanki böyle kırılacak gibi. Ben hep kutusunda saklıyorum. Henüz bir şey olmadı, kırıldığını da duymadım. Yine de dikkatliyim hep. Tırsmaks.

Sonuç olarak yine çok memnun olduğum bu ürünü, benim gibi ciltlere öneririm. Kuru ciltlere pek önerilmiyor, hatta o kadar kurutuyormuş ki altına krem sürmeliymişim diye okudum ve göz kremi sürüyorum bu kapatıcıyı uygulamadan önce. Of tam benim yağlı cildime layık. Ayrıca 75 saat boyunca temiz görüntüm yok olmuyor. Yeppa!

Bu kapatıcının fiyatı ise: 72 TL. Ben yine M.A.C'in sitesinin 5 taksit olayından yararlandım. Yoksa glorika.com'da fiyatı 64,80. Sanırım bu site 3 taksit yapabiliyor.

Bu ürün için de öneri puanım 10 üzerinden 10. Alkış kıyamet! (Muhteşem bir fotoğraf düzeni yaptığımın farkındayım asdfgg)








 

Feli Jo Design by Insight © 2009